Wiosenne przesilenie

Na zewnątrz robi się coraz cieplej. Słońce świeci coraz mocniej. To bardzo dobrze, bo powoli

żegnamy się z szarymi dniami.

Zamiast się tym cieszyć miewasz nieodparte wrażenie, że jakoś opadłaś z sił.

Czyżby nadeszło wiosenne przesilenie? Senność, bóle głowy, brak energii do życia to niestety

spuścizna po zimie. Brak witamin, oraz częste zmiany w pogodzie wpływają na nas niekorzystnie. 

Warto by było się przed tym ochronić. 🙂

Złote zasady

Co zrobić kiedy dopadł Cię syndrom wiosennego zmęczenia:

SEN

Przede wszystkim dbaj o higienę snu i śpij po 7-8 godzin na dobę. Wysypianie się to podstawa

dobrego dnia, dlatego nie rezygnuj z niego kosztem siedzenia do późna przed telewizorem.

Najlepiej zrezygnuj z oglądania ekranów (telefon, tv) 2 godziny przed snem. Niebieskie światło,

które jest przez nie emitowane zakłóca proces wytwarzania się melatoniny, czego konsekwencją

jest bezsenność. Koniecznie przewietrz przed snem sypialnię. Świeże powietrze ułatwi zasypianie.

ODŻYWIANIE

Postaw na ciepłe, rozgrzewające i lekkostrawne posiłki. Nie bój się korzystać z dobrodziejstwa

ziół. Dodatkowo Cię wzmocnią. Unikaj produktów z cukrem lub ciężkostrawnych ponieważ Twój

organizm jest zmęczony po zimie i nie jest mu potrzebny dodatkowy balast.

Gotowane warzywa powinny być podstawą posiłków.

AKTYWNOŚĆ

Spacer obowiązkowo. Aktywność na świeżym powietrzu sprawi, że się dotlenisz. Warto

również wybrać się w weekend w miejsce gdzie można pospacerować wśród przyrody. Np. w góry.

To dodatkowo Cię wyciszy i ukoi nerwy.

SUPLEMENTACJA

Gdybym miała polecić Ci wsparcie w tym przejściowym to na pewno sprawdzi się magnez i cynk.

Do tego zestawu możesz dodać multiwitaminę.

Mam nadzieję, że te wskazówki Ci pomogą. Ja zawsze o tej porze robię sobie badania takie jak

podstawowa morfologia po to, aby sprawdzić czy wszystko jest wporządku po miesiącach

zimowych. Ty też możesz to zrobić. Profilaktyka to podstawa zdrowia. 😉